Nowa dyrektywa delegowanie pracowników – co trzeba wiedzieć

Każdy pracodawca który decyduje się na delegowanie swojego pracownika ma obowiązek znać wszystkie przepisy związane z tym wyjazdem. Jeśli delegacja dotyczy tylko kilku dni w kraju w celu załatwienia ważnych spraw firmowych w innym mieście, uczestnictwa w spotkaniu lub spotkaniu z potencjalnym klientem pracodawca musi jedynie być świadomy przepisów jakie obowiązują w naszym kraju. Inaczej sytuacja wygląda jeśli delegacja miała by odbyć się w innym państwie członkowskim Unii Europejskiej na okres kilkunastu miesięcy. Przepisy unijnie nie są wszystkim znane, a pracodawcy na ogół zaczynają się nimi interesować w chwili chęci posłania pracownika na dłuższy okres czasu. By poznać wszystkie ważne oraz przydatne przepisy bądź informacje warto zastanowić się nad członkostwem w Kongresie dyrektywa w sprawie egzekwowania dyrektywy 96/71/WE. Jeśli więc chcemy się zapoznać z tymi regulacjami oraz być na bieżąco w sprawie delegowania warto dowiedzieć się kiedy odbywają się najbliższe spotkania organizowane w tym celu.