Jak inaczej przekonać do usługi lub towaru aniżeli przekonując możliwego konsumenta, że to, co proponujemy jest dedykowane właśnie dla niego? Pokazać mu to oczywiście na przykładzie oraz pozwolić mu samodzielne decydować.
spoty reklamowe Kraków
Czym jest reklama interaktywna?
Reklama interaktywna czyli Interactive Digital Signage to typ reklamy, w jakiej nadawca nie tylko przekonuje odbiorcę do jakiegoś zachowania, ale również zezwala odbiorcy ten przekaz tworzyć. Takiego typu reklamy są pewną nowością, w następstwie tego, że wcześniej nie do końca wolno było je w ogóle zrealizować, z uwagi na technikę. Dzisiaj reklamą interaktywną równie poprawnie wolno nazwać parę odcinków reklamowego serialu, w jakim widz, ma prawo głosować na temat losów śmiałków, ale reklamą interaktywną będzie również ścisła interakcja czyli szansę decydowania w czasie rzeczywistym oraz uzależnienie od wyboru osobnego widza, rozwoju fabuły.
Przykłady kampanii interakcyjnych
Wybór perfekcyjnych kampanii interaktywnych jest naturalnie kwestią gusty, tym niemniej na uwagę wśród tego rodzaju reklam z pewnością zasługują:
• Akcja MONTErzy – interaktywna reklama popularnych deserów, w której chodziło o to, aby odbiorca mógł w pojedynkę zaprojektować swój własny smak deseru, scalając poszczególne jego składniki
• Kampnia Dziki Sad – zrealizowana poprzez grupę Żywiec kampania dotycząca napoju powstałego z połączenia cydru oraz piwa. Na profilu marki na Facebooku, odbiorcy byli proszeni o dookreślanie cech marki. Rezultat interakcja tej piwnej marki była przez parę tygodni bardzo dobrą na facebook, jeżeli idzie o marki piwne
• Ford Explorer w Izraelu – na stronach gazety wydawana była reklama z szyfrem pobieranym na telefon, po jego zeskanowaniu oraz umieszczeniu telefonu na gazecie, można było zobaczyć poszczególne cechy samochodu, jak park assist lub kontrolę zbliżania się do przeszkody.
Aby reklama interaktywna była efektywna musi nie jedynie łączyć mentalnie kontrahenta z marką. Bo samo zaangażowanie jest tylko zabawą oraz nie musi wiązać się z realnym zyskiem. W wypadku takich reklam, chodzi o to, by konsument, jaki już się zaangażował, później dokonał takiego wyboru, jaki odpowiednio mu się kojarzy. W jednym z powyższych przypadków będzie to wyglądać tak, że zdecydował się na to, a nie inne piwo, albowiem wcześniej angażował się na facebooku oraz dla niego wybór tej, a nie innej marki jest ewidentny. Cechą reprezentatywną reklam interaktywnych jest przeważnie ich cena. Taka reklama to jakkolwiek nie pojedyncza kreacja na domenę internetową czy banner, ale cały cykl narzędzi, które umożliwią dotarcie do użytkownika, zainteresowanie go na tyle, aby podjął interakcję oraz umożliwienie mu dokonania tego w taki sposób, by był on poprawny technicznie i bezproblemowy.